ДЛЯ ВАС,БАТЬКИ

«Гратися і не боятися»: дієві поради для батьків дошкільнят!
Спільно з представництвом Дитячого фонду ООН (ЮНІСЕФ) МОН презентує проєкт «Гратися і не боятися» в межах Всеукраїнської програми ментального здоров’я «Ти як?». Це серія відеопорад, що допоможуть батькам розвивати своїх дошкільнят, навчати їх давати раду емоціям і заспокоюватись у стресових ситуаціях.
Відеоролики створено за участю співачки Світлани Тарабарової, психологині Світлани Ройз та експертки дошкілля Соломії Бойкович. 
Вони містять прості поради щодо:
  • способів опанування дитячої тривожності та агресії;
  • ігор для поліпшення концентрації та зосередженості;
  • розвивальних вправ для навчання дошкільнят;
  • спільних активностей для соціалізації дітей різного віку;
  • ігор для розвитку мовлення;
  • вправ для зняття напруги;
  • використання іграшок-помічників;
  • згуртування дитячого колективу через спільну гру.
Ці поради допоможуть батькам краще зрозуміти своїх дошкільнят, забезпечити їм гармонійний розвиток та цікаво проводити час разом. 
Переглянути відеоролики можна на платформі розвитку дошкільнят НУМО за покликанням.

Поради батькам.

Як захиститись від гепатиту А

У зв’язку із реєстрацією спалаху вірусного гепатиту А на Вінниччині, а також зростанням захворюваності на вірусний гепатит А в інших областях України, рекомендуємо утриматися від використання для пиття, приготування їжі та миття посуду води з шахтних та трубчастих колодязів, каптажів джерел  тощо, інформація про якість води яких відсутня.

Вірусний гепатит А (хвороба Боткіна, хвороба брудних рук, жовтуха) – це  гостра інфекційна хвороба з фекально-оральним механізмом передачі інфекції, переважним ураженням печінки і травного каналу. Вірус гепатиту А передається від людини до людини, через  воду та харчові продукти, забруднені випорожненнями хворої людини, предмети побуту та брудні руки, недотримання правил особистої гігієни.

Джерелом  інфекції є хвора людина з  будь-якими формами захворювання. Інкубаційний період – 7-50 днів  (в середньому 15-45 днів).

Першими проявами захворювання є температура, озноб, головний біль, загальна слабкість, біль у м’язах і суглобах, катаральні явища, ще через декілька днів зникає апетит, з’являються нудота, блювота, деколи біль у ділянці печінки. Потім починається жовтяничний період. Поступово склери очей, слизові оболонки ротової порожнини, шкіра забарвлюються у жовтий колір. Одночасно з появою жовтяниці, а деколи і напередодні, темніє сеча, а кал стає світлим. У цей період хворі найбільш небезпечні для оточуючих за рахунок масивного виділення вірусу у зовнішнє середовище.

Щоб уникнути зараження вірусом гепатиту А необхідно:

  • використовувати для пиття  кип`ячену воду;
  • не використовувати  для пиття, приготування їжі та миття посуду воду з незнайомих джерел водопостачання;
  • перед споживанням овочів, фруктів та ягід їх необхідно добре промити питною водою, для споживання дітьми – обдати окропом;
  • суворо дотримуватись правил особистої гігієни – обов`язково мити руки з милом перед приготуванням та вживанням їжі, після кожного відвідування туалету;
  • не займатись самолікуванням, при появі перших ознак захворювання терміново звернутись до лікаря.

Найбільш дієвим етапом з ліквідації захворюваності вірусним гепатитом А є проведення вакцинації. За бажанням можна придбати вакцину в аптечній мережі та звернутись до  лікувально – профілактичного закладу для проведення щеплення.

 

 

 

 

 

 

Для Вас, батьки!!!

Дитячий фонд ООН (ЮНІСЕФ) разом із Всеукраїнським громадським центром «Волонтер» і за підтримки МОН запустили індивідуальні консультації для дітей, батьків і опікунів у межах проєкту психологічної підтримки «Поруч».

Індивідуальні зустрічі зі психологами стануть у пригоді дорослим, які прагнуть впоратися з тривогами, шукають способи справитися з нав’язливими думками або намагаються опанувати інструменти підтримки дітей. Вони будуть корисні й дітям, які шукають підтримки, хвилюються через невідомість і невизначеність, відчувають труднощі з адаптацією в новому середовищі чи намагаються пережити втрату.

На сайті проєкту «Поруч» розміщено форму реєстрації для отримання безоплатної психологічної онлайн-консультації. Охочі мають заповнити анкету, що допоможе організаторам проєкту краще зрозуміти запит і підібрати фахівця. Дані залишаються конфіденційними, доступ до них отримує лише психолог, який проводитиме зустрічі. У межах проєкту працюють фахівці, які пройшли спеціальне навчання та мають досвід роботи з людьми, що пережили війну.

Також на сайті проєкту розміщено інформацію про групові зустрічі підтримки. Вони проводяться з березня 2022 року.

Нагадаємо, ЮНІСЕФ за підтримки МОН розпочав проєкт «Спільно. Твоя підтримка поруч», метою якого є психологічне відновлення дітей під час відвідування кулінарних майстер-класів.

У дітей має бути дитинство. Навіть, під час війни!

Введення в Україні воєнного стану позначається на всіх сферах людського життя. Особливих змін зазнає освітня галузь, зокрема дошкільна.

Незалежно від сьогоднішнього місцезнаходження, діти можуть знову опинитись у своєму дитячому садочку та підготуватись до важливого етапу їхнього життя – школи.

Наразі у закладах дошкільної освіти Донецької громади відновлено освітній процес у форматі дистанційного навчання та розпочато зарахування дітей раннього та дошкільного віку з числа внутрішньо переміщених осіб за місцем тимчасового проживання.
Відповідно до листів Міністерства освіти і науки України №1/3475-22 від 17.03.2022 року, № 1/3845-22 від 02.04.22 року, за погодженням із військово-цивільною адміністрацією, відповідно до розпорядження Донецького селищного голови №20/02-09 від 02.04.2022 р. «Про зарахування до закладів дошкільної освіти Донецької територіальної громади дітей із числа внутрішньо переміщених осіб” відділ освіти запрошує долучитися до освітнього процесу дітей в дошкільні заклади нашої громади.
Зарахування до закладу здійснюється протягом календарного року на вільні місця у порядку черговості надходження заяв про зарахування, яка подається особисто одним із батьків або іншим законним представником дитини з відповідними документами:
1)Копія про свідоцтво про народження дитини ;
2)Медична довідка, видана відповідно до ст.15 Закону України «Про захист населення від інфекційних хвороб», разом з висновком про те,що дитина може відвідувати заклад дошкільної освіти
Зарахування дитини здійснюється згідно з відповідним наказом керівника закладу дошкільної освіти.

 

Консультація для батьків

Фізкультура вдома

Кожна дитина відчуває природну потребу в активному русі. І дуже важливо, коли в сім’ї зуміють зробити фізкультуру не просто обов’язковим, а й улюбленим режимним моментом малюка. Зрозуміло, що фізкультура в ранньому і дошкільному віці повинна асоціюватися в дитини з веселою грою. Тому потрібно визначити, які саме фізичні вправи дитина виконує із найбільшим задоволенням, і зробити виконання цих вправ основними на перших етапах занять. Потім доцільно вводити нові фізкультурні рухи, але в жодному разі не можна змушувати дитину їх виконувати.

У фізичному вихованні дітей в сім’ї можуть бути використані різні форми занять фізичними вправами — від простих (ранкова гімнастика) до складних (тренування в окремому виді спорту)

 Можна рекомендувати такі форми занять фізичними вправами дітей у сім’ї:

  • ранкова гігієнічна гімнастика;
  • фізкультхвилинки;
  • заняття із загальної фізичної підготовки;
  • самостійні тренувальні заняття;
  • участь у змаганнях;
  • прогулянки (лижні, велосипедні, пішки);
  • процедури для загартування;
  • туризм;
  • рухливі і спортивні ігри.

Основним періодом занять батьків із дітьми є вік від 2 до 6-7 років, хоча і після цього не слід припиняти занять у сім’ї. Систематичні вправи в домашньому спортивному куточку, ранкова гімнастика, вечірня пробіжка з татом чи мамою — все це допоможе досягти значних успіхів у фізкультурних заняттях у школі.

Щоденно приділяючи дитині хоча б 15-20 хвилин для занять фізкультурою, перш за все потрібно дотримуватись принципу систематичності, щоб дитина поступово звикала до занять, щоб вони стали для неї необхідними щодня.

Тривалість домашнього заняття може бути різною — залежно від віку дитини, від вільного часу батьків, від пори року, від частини доби, а також від того, чим займається дитина до і після заняття (якщо дитина втомилася після тривалої прогулянки, то, отже, і тривалість заняття доречно зменшити).

Під час ранкової гімнастики найкраще використовувати легкі і знайомі вправи. Тривалість ранкових занять — не більше 10 хвилин. Протягом дня дитина повинна до сну і після нього побувати на свіжому повітрі, де можна провести 20-хвилинне фізкультурне заняття, виконавши до нього вправи для великих м’язових груп.

Вправи перед вечерею — найбільш розповсюджена форма занять, адже батьки, як правило, вдома і хоча б один із них може позайматися з дитиною. У цей період є час для опанування акробатичних вправ, проведення ігор і вдосконалення досягнутих результатів. Тривалість занять із дітьми до б років — 20-30 хвилин, а з б-7-річними — до 45 хвилин.

Після вечері займатись із дітьми фізичним вихованням не рекомендується. Адже, після їжі інтенсивна рухова діяльність є шкідливою (в будь-який час доби). І крім того, після фізичних вправ діти важко засинають.

Як зацікавити дитину заняттями фізичною культурою? Добре, якщо дитина сама потребує рухів та із задоволенням виконує нові завдання. Ви повинні підбадьорити дитину, продемонструвати, яка вона міцна, спритна і сильна. Збудити інтерес у дитини до занять допоможе також і демонстрація її вмінь перед іншими членами сім’ї або однолітками. Так поступово у дитини розвинеться впевненість у своїх силах та бажання вчитись далі, засвоювати нові, більш складні ігри і рухи.

Якщо у дитини немає бажання займатись, проаналізуйте причини негативного ставлення до занять, щоб в подальшому створювати більш сприятливі умови.

Чим і як займатись? Кожна вправа, кожна рухлива гра має своє завдання, мету, значення, у зв’язку з чим вони поділяються на п’ять основних груп.

До першої групи входять вправи, що спрямовані на відпрацювання правильної постави, правильного положення голови, плечей, інших частин тіла. Саме ці рухи сприяють правильному фізичному розвитку.

До другої групи входять вправи, які будуть містити елементи акробатики. Вони спрямовані на розвиток спритності, гнучкості, швидкості реакції і виконуються зі страхуванням. Батьки повинні бути дуже уважними й обережними, щоб забезпечити повну безпеку під час виконання цих рухів (перекидання, розгойдування дитини, висіння головою вниз тощо).

Третя група вимагає рухливих ігор, в яких використовується ходьба, біг, стрибки тощо. Для проведення ігор необхідний колектив: дитина грається з батьками, або зі старшими братами і сестрами, або з однолітками.

До четвертої групи входять вправи з використанням різних предметів на свіжому повітрі або в приміщенні. Тут дуже важливою є винахідливість батьків, яка допоможе у звичайних умовах підготувати для дітей різні цікаві перешкоди для перелізання, перестрибування і розгойдування (пролізти під стільцями, перестрибнути через кубики; перелізти через ліжко). У цих вправах важливою є не стільки точність виконання, скільки швидкість пристосування до незвичних, умов.

П’яту групу складають музично-ритмічні вправи, які виховують у дітей граціозність, пластичність, усвідомлене виконання рухів із ритмом віршів, пісень і музики.

 

Фізичний розвиток є обов’язковою складовою гармонійного всебічного розвитку дитини!!!

загальнорозвивальні вправи

Фізкультура вдома

Листівка. Наслідки вживання наркотиків

Правила поведінки здобувача освіти в закладі освіти

Правила зарахування до садочку

/Files/images/koronavrus/корона 1.png

Родина + дитсадок = родичі

Шановні тата й мами, ми вітаємо вас у дитячому садку, який стане для малюків другою домівкою. З цієї миті ми з вами стаємо родичами! Чому? Бо ваші діти стають і нашими дітьми. Тож ми разом маємо зробити все, щоб їм у дитячому садочку було комфортно.

Згадайте свій перший робочий день, як ви почувалися? Звичайно ж ніяково. Уявіть свою дитину, яка два роки трималася за мамину руку, а тепер опинилася серед усього чужого.

Як подолати психологічний бар’єр

Незнайоме середовище – стрес для дитячої психіки. Але тривожний стан можна полегшити.

Діти реагують по-різному: у когось може підвищитися температура, хтось не може заснути увечері, в когось може початися енурез, порушитися сон, з’явитися збуджений чи загальмований стан, а дехто не може зупинитися від плачу. Плач дитини це і протест, і захист.

Обов’язково перед оформленням до дитсадка прийдіть разом із дитиною до групи, пограйтеся іграшками і покажіть, що тут маленькі столики, стільчики, ліжечка. Мама також тут залишилася б, але ані сісти, ані лягти їй немає як. У садочку дітки перебувають самі без мам і тат. Вони тут їдять, граються, а у вечері їх тата й мами забирають додому. Дитина має зрозуміти, що у дитячому садочку вона залишається сама.

Насамперед ви маєте подолати власний психологічний бар’єр. І в жодному разі не експериментувати: «Ми трохи походимо, подивимося, як дитина звикає, може й заберемо…» Цього робити не варто.

Чи може мама перебувати у дитсадочку з малюком

У методичні літературі є така порада батькам – у перші дні перебувати з дітьми у групі. Хто з мам чи бабусь не хоче скористатися такою нагодою? Але уявіть: десять мам і кілька бабусь упродовж дня допомагають адаптуватися дітям. Навіщо тоді там вихователь?

Дитина має усвідомити, що в дитячому садочку вона залишається без батьків. А вихователь нічого не приховуватиме від вас.

Що робити, якщо немає щеплень

Щеплення, як і інша медична інформація, є персональними даними. Без згоди особи ніхто не має права поширювати таку інформацію. Тож усі питання слід з’ясовувати у закладах охорони здоров’я. Спільний лист МОН та МОЗ «Щодо вирішення окремих питань про зарахування до дошкільних і загальноосвітніх закладів, у яких відсутні обов’язкові профілактичні щеплення» від 29.09.2014 № 1/9-500, № 04.01/28103 регулюють дії батьків.

Діти, батьки яких відмовилися від обов’язкових профілактичних щеплень, мають право відвідувати заклад дошкільної освіти на основі висновку лікарсько-консультативної комісії, що створена при медичному закладі.

Чому хворіють новоприбулі діти

Згадайте, о котрій годині ви виходили гуляти з малюками на подвір’я? Десь о десятій-одинадцятій годині ранку. Чому не раніше? Бо на вулиці сиро, повітря не прогріте… А о котрій годині ви ведете дитину до дитячого садка? О сьомій. Саме в цей час восени повітря насичене вологою, а температура найнижча за день. От звідти і перший нежить. Це – адаптація дитячого організму до нового іншого мікроклімату.

Казковий сюжет про мікробів

Жили мікроби. Вдома – одні, у дитячому садку – інші. І от одного разу у дитячий садок прийшли домашні мікроби та повідомили, що теж будуть жити тут.

Мікроби почали воювати, відтак потоваришували, а потім усі стали друзями.

Чи потрібна медична довідка

До закладу дошкільної освіти не приймають дітей із ознаками інфекційного захворювання. Після перенесеного інфекційного захворювання дитину допускають до дитячого садка за наявності медичної довідки.

Час тимчасової відсутності дитини не регламентований і місце в дитячому садку за нею зберігають. Відповідальність за стан здоров’я дитини несуть батьки.

Що робити, якщо в дитини алергія

Харчування дітей організовано відповідно до постанови КМУ «Про затвердження норм харчування у навчальних та оздоровчих закладах» від 22.11.2004 № 1591. Двотижневе меню складаємо на осінньо-зимовий та весняно-літній періоди. Щоденне меню є у вільному доступі.

Оплатити харчування дитини можна через банк до 25 числа поточного місяця в повному обсязі, відповідно до кількості робочих днів закладу.

Якщо в довідці лікаря перелічено ряд продуктів, які треба вилучити з раціону харчування дитини, це свідчить про потребу в індивідуальному харчуванні для дитини. Такий вид харчування не реалізується у закладі дошкільної освіти. Приносити будь-яку їжу батьки не мають, вони можуть перевести дитину на короткотривале перебування у ЗДО без оплати за харчування.

Не годуйте дітей зранку вдома, особливо солодощами! Обов’язково додайте до домашнього раціону дитини у вечірній час свіжі овочі і фрукти.

За що відповідає вихователь

Вихователь персонально відповідає за життя і здоров’я дітей під час їхнього перебування у дитячому садку.

Уявіть, що вихователь увечері розповідає вам про таке:

«Я стояла тут, ваш син убіг до умивальної кімнати, не зумів вчасно зупинитися, перечепився, впав, ударився головою об раковину. Підлога була сухою, ніхто з дітей його не штовхав. Після цього я оглянула дитину, негайно викликала медичну сестру, яка приклала холод до місця забою. Стан дитини задовільний»

Чи є тут провина вихователя? Немає, бо вона була від початку в непередбачуваній ситуації та дала вичерпне пояснення. А якщо ви забираєте дитину із синцем, а вихователь говорить: «Ну, я не знаю, як це сталося», – то він не виконав обов’язків і має нести за це відповідальність.

У дитячому садку не застосовують фізичну розправу. Вихователь може лише підвищити тон, бо коли в одній кімнаті перебуває одночасно 20 голосистих дітлахів, привернути увагу до себе непросто.

Чи знімати прикраси з дітей

Чиїсь донечки носять сережки, інші дівчатка та хлопчики – хрестики? Ці речі становлять небезпеку для життя і здоров’я дітей. Ми не маємо права втручатися у матеріальний стан чи релігійні переконання родини, але відповідальні за здоров’я ваших дітей.

Діти можуть під час гри або з цікавості потягнутися до сережки. Часто під час знімання одягу сережка зачіпається за тканину. Як результат – розірвана мочка вуха. Ланцюжок чи нитка може передавити шию під час сну або зацікавити іншу дитину, яка ненароком може потягнути за шнурок, закривши шлях доступу повітря до легень. Урахуйте ці небезпеки.

Як грати в пісочниці

Ви, певно, помітили, що діти залюбки граються в пісочниці. Щоденно пісок на ігрових майданчиках обов’язково зволожують. Ви ж неодноразово бачили, яким стає одяг після гри з піском, тому будь ласка, не виставляйте претензії до вихователя за брудний одяг. Якщо ви турбуєтеся про одяг, а не про розвиток дитини, попередьте вихователя, і він не дозволятиме вашій дитині гратися в пісочниці.

Чи можна взяти до дитячого садка улюблену іграшку

У кожної дитини є улюблена іграшка або з’являється нова, якої немає ні в кого. Якщо ця іграшка дорога вам або дитині, не дозволяйте брати її в дитячий садок! Адже вихователь не може відстежити миттєві маніпуляції умілих дитячих рученят. Діти можуть розібрати її порвати, аби подивитися, що там усередині та як влаштовано. Вони можуть загубити її, обмінятися іграшками, а відтак пошкодувати про це. Несіть до дитсадка лише ту іграшку, яку ви могли б залишити й з якою дитина легко зможе розлучитися.

Кому дитина довіряє свої таємниці

Як ви гадаєте, в дитячому садку хто найрідніша людина для вашого малюка? З ким першим дитина поділиться радісними подіями чи новинами? Звісно ж, із вихователем. Повірте, вихователь дитину не допитує про ситуації в родині. Стежте за своїми словами, діями, вчинками, не конфліктуйте при дітях. Вони обов’язково знайдуть того, з ким поділитися своїми таємницями.

Від родинних конфліктів ніхто не застрахований. Прикро, але бувають складні ситуації в сімʾі чи відбувається розлучення батьків. Будь ласка, не переносьте родинні проблеми в стіни дитячого садка, розв’язуйте усі гострі питання за його межами.

Де зберігати візочки й самокати

Часто старші дошкільники приїжджають до дитячого садка на велосипедах або самокатах, молодших дошкільнят батьки привозять на візочках, взимку – на санчатах. Відтак залишають такі транспортні засоби у спеціально відведеному місці. Візьміть до уваги: у дитячому садку немає людини, яка б відповідала за їхнє зберігання. На території дитячого закладу керуйте транспортом дитини.

Із ким вихователь не відпустить дитину

Вихователь не має права віддавати дітей незнайомим людям, батькам у стані алкогольного сп’яніння та неповнолітнім родичам (до 18 років).

У кого запитати про освітній процес

У самій назві «заклад дошкільної освіти» закодовано головне його призначення – розвиток, навчання, виховання, зокрема й підготовка дітей до школи. Ми організовуємо освітній процес відповідно до вимог Базового компонента дошкільної освіти, програм розвитку, виховання і навчання дітей дошкільного віку (зокрема Освітньої програми “Дитина”, рекомендованої Міністерством освіти і науки України). За якою програмою працює група, розкаже вихователь.

Працюють із дітьми досвідчені фахівці – вихователі, музичні керівники, інструктор з фізкультури тощо. Усі питання, пов’язані із матеріалами для творчості у групі, ви узгодите зі своїми вихователями.

Учені довели, що 80% усіх основних знань і навичок людина отримує саме у дошкільному віці. Тож давайте разом допоможемо нашим «чомусикам» стати розумниками.

Якою мовою розмовляти

Мова організації освітнього процесу – державна. Заучування віршів, читання казок, перегляд мультфільмів допомагають дітлахам опановувати мову. Намагайтеся вдома спілкуватися літературною українською мовою, у подальшому це спонукатиме дитину до грамотного мовлення та письма.

Хто порадить

Згідно з графіком роботи ви можете отримати консультації від таких спеціалістів ЗДО:

– вихователі-методисти;

– музичні керівники;

– сестри медичні старші.

Запитуйте, підказуйте та радьте. Ми обов’язково врахуємо ваші побажання і пропозиції.

Які джерела фінансування

Джерела фінансування закладу дошкільної освіти – кошти засновника, відповідного бюджету, батьків, добровільні пожертви та цільові внески фізичних і юридичних осіб. Без матеріальної допомоги батьків закладам дошкільної освіти нині скрутно. Але це добровільна згода. Ви оберете батьківський комітет та його голову.

Якщо ви маєте бажання і фінансову можливість, допоможіть придбати наочний матеріал чи розвивальні ігри для дітей у групу.

Сподіваємося, що ми з вами докладемо усіх зусиль, аби дитячий садок перетворився для наших малюків на другу домівку. Дякуємо, що ви обрали саме наш дитячий садок!

Адміністрація

Дитячі заповіді для мам, тат, бабусь та дідусів

1. Дорогі батьки, пам’ятайте, що ви самі запросили мене у свою родину.

Колись я залишу батьківську оселю, але до того часу навчіть мене, будь ласка, мистецтва стати людиною.

2. У моїх очах світ виглядає інакше, ніж у ваших. Прошу вас, поясніть мені: що коли, чому кожен із нас у ньому має робити.

3. Мої ручки ще маленькі – не очікуйте від мене досконалості, коли я стелю ліжечко, малюю, пишу або кидаю м’яча.

4. Мої почуття ще недозрілі – прошу, будьте чутливими до моїх потреб. Не нарікайте на мене увесь день.

5. Щоб розвиватися, мені потрібне ваше заохочення, а не тиск. Лагідно критикуйте й оцінюйте, але не мене, а лише мої вчинки.

6. Дайте мені трохи самостійності, дозвольте робити помилки, щоб я на помилках учився. Тоді я зможу самостійно приймати рішення у дорослому житті.

7. Прошу не робіть цього за мене, бо я виросту переконаним у своїй неспроможності виконувати завдання згідно з вашим очікуванням.

8. Я вчуся у вас цього: слів, інтонацій голосу, манери рухатися. Ваші слова, почуття й вчинки повертатимуться до вас через мене. Так справедливо вшанувала природа зв’язок між поколіннями. Тому вчіть мене, будь ласка, найкращого. Пам’ятайте, що ми разом невипадково: ми маємо допомагати одне одному в цьому безмежному світі.

9. Я хочу відчувати вашу любов, хочу, щоб ви частіше брали мене на руки, пригортали, цілували. Але будьте уважні, щоб ваша любов не перетворилася на милиці, які заважатимуть мені робити самостійні кроки.

Любі мої! Я вас дуже-дуже люблю!!!

Покажіть мені, що ви любите мене також.

Ваші донечки й синочки

Спілкуємося з батьками

протидія дитячим маніпуляціям

Як уникнути танців під дитячу дудку, або 7 технік протидії дитячим маніпуляціям

Не сумнівайтеся: діти — найліпші маніпулятори. Чи чули ви від своєї дитини фрази на кшталт «ой, щось мені недобре…», «а мені тато дозволив», «ну будь ласочкааа…, я тебе так люблю…», «ну ще трошечки, ну п’ять хвилиночок», «це востаннє — чесно-чесно»? Завдяки таким вдало дібраним до кожного з батьків звертань дитина часто домагається свого, а дорослі лише дивуються, чому знову поступилися їй. Діти майстерно володіють різними техніками маніпуляцій і чітко розуміють, де й коли яка з них стовідсотково спрацює. Скористайтеся техніками, які врятують вас від дитячого тиску

1  Нескінченні уточнення —

«… тобто ти вважаєш, що я була не права, коли заборонила тобі вмикати телевізор? … але ж хіба ти дотримався своєї обіцянки? … то чому ж вважаєш покарання несправедливим? … як, на твою думку, я мала вчинити? …» Завдяки постійним уточненням ви зрозумієте, що є об’єктом нападу або критики. А також виграєте час, який дитина витратить, щоб обміркувати відповіді.

2  Зовнішня згода —

«… так, ти маєш рацію, я дійсно вчинила погано, коли пообіцяла тобі разом пограти в м’яч, але так і не пограла …» Коли ви погоджуєтеся з дитиною, то потрапляєте в атмосферу тепла, прийняття, навіть щастя. Це обеззброює. Дитина, з якою погоджуються, захоче, щоб із нею погоджувалися й надалі.

3 Межі свободи —

подумки визначте чіткі межі між «добре» і «погано», «дозволено» і «неприйнятно». Ці межі допоможуть вам приймати рішення. Встановіть для дитини лише основні й найважливіші межі. Усередині них надавайте їй свободу — не варто забороняти все підряд. Дотримання встановлених меж — вагомий аргумент протидії маніпулюванню.

 4 Інформаційний діалог —

«… ти хочеш, щоб я зрозуміла тебе?» Поговоріть із дитиною про суть справи чи хоча б спробуйте завести таку розмову. Якщо дитина схиляється до обговорення питання по суті, поступово відмовляючись від маніпуляції, вважайте, що протистояння ви успішно завершили.

5 Зіпсована платівка —

«… спочатку прибери іграшки, спочатку прибери іграшки, спочатку прибери іграшки …» Багаторазово повторюйте ту саму фразу, яка містить важливе повідомлення маніпулятору. І обов’язково з тієї самою інтонацією — на одній ноті. Використовуйте цю техніку для відмови в проханні.

6 Конструктивна критика —

«… мені здається, це не найліпша ідея …», «… я не впевнена, що буде краще, якщо ти підеш гуляти без
шапки …» Підкріплюйте фактами обговорення намірів або дій дитини й обґрунтовуйте їх невідповідності намірам і вимогам дорослого. При цьому оцінюйте вчинки та їх наслідки, а не особистість. І обов’язково «без емоцій» та підвищення голосу.

7 Контроль емоцій —

контролюйте свої емоції та завжди зберігайте спокій під час спілкування з дитиною. Визнавайте право дитини на негативні емоції, коли вона не отримує того, що хоче, — не лайте за істерики, але при цьому не йдіть на поступки. Іноді вам легше поступитися дитині, щоб вона заспокоїлася й «відчепилася», особливо в гостях чи в людному місці. Проте, аби поставити на дитячих маніпуляціях жирну крапку, проявіть терпіння й непохитність.

Запам’ятайте: діти маніпулюють дорослими лише тоді, коли їм це дозволяють. Дитина має знати, що може відкрито говорити з батьками. Довіряйте дитині, адже будь-які її маніпуляції — це спроби привернути вашу увагу. Будьте щирими, даруйте дітям позитивні емоції та проводьте більше часу разом — і їхня потреба в маніпулюванні відпаде сама собою!

Примітка. Порадник розробила Наталія Савінова, шеф-редактор методичних видань MCFR Освіта