ОХОРОНА ПРАЦІ ТА БЕЗПЕКА ЖИТТЄДІЯЛЬНОСТІ
Поради батькам про безпеку дорожнього руху
1. Звертай увагу на сигнали світлофора
Розкажіть дитині про те, що означає кожен колір світлофора. Зауважте, що світлофор із зображення людини, яка йде — призначено для пішоходів. Переходити дорогу можна тільки тоді, коли він світиться зеленим. Але перед цим потрібно подивитися праворуч і ліворуч, щоб переконатися, що не наближається автомобіль.
У жодному випадку не можна переходити дорогу, якщо зображення з чоловічком горить червоним кольором.
2. Зупинися, подивись і переходь дорогу
Поясніть дитині, що переходити дорогу можна тільки на пішохідному переході. Якщо поруч з переходом немає світлофора, дитина повинна дотримуватися таких правил:
- подивитися праворуч, а потім ліворуч, щоб побачити, чи не їде поруч автомобіль;
- якщо поруч їде автомобіль, потрібно його пропустити, і тільки потім переходити дорогу;
- не можна переходити дорогу на повороті;
- не можна переходити дорогу між двома транспортними засобами, що стоять.
До шести років дитина повинна переходити дорогу тільки разом з дорослими, тримаючись за руку.
3. Будь уважний. Не тільки дивись навкруги, а й слухай
Поясніть дитині, що вона не завжди може побачити зустрічний автомобіль. Тому перед тим, як переходити дорогу, вона повинна прислухатися, чи не наближається автомобіль. Поясніть дитині, що вона повинна дотримуватися таких правил:
- якщо дитина чує звук автомобіля, вона повинна зупинитися і подивитися ліворуч, а потім праворуч;
- поясніть дитині, як розрізняти звуки: гучний шум двигуна означає, що автомобіль поблизу, а тихий — що автомобіль далеко.
4. Не можна вибігати на дорогу
Діти бувають нетерплячі, іноді вони перебігають дорогу, щоб швидше дістатися до іншої сторони вулиці. Дитина також може вибігти на дорогу під час гри.
Поясніть дитині, що не можна переходити дорогу в непризначеному для цього місці або ходити по ній. Дитина може легко відволіктися і випустити вашу руку, коли ви переходите дорогу, або просто втекти від вас. Навчіть дитину завжди зберігати спокій, коли ви йдете вулицею, і не тікати від вас.
5. Гуляй по тротуарах
Навчіть дитину ходити тільки по тротуарах, коли вона йде по вулиці. Покажіть їй хороший приклад: переходите дорогу тільки на пішохідному переході. Неважливо, якою вулицею ви йдете, людною чи ні — ходіть тільки по тротуару, щоб залишатися в безпеці.
6. Переходь дорогу тільки по пішохідному переходу
Діти часто бігають по вулиці де завгодно. Це може бути небезпечно: машини не знижують швидкість, якщо поруч немає світлофора або попереджувального знака. Поясніть дитині, що переходити дорогу можна тільки на пішохідному переході.
7. Коли їдеш в автомобілі, не висувай руки з вікна
Діти часто висувають руки з вікна, коли їдуть у машині. Старші діти можуть навіть висунути голову, щоб помахати зустрічним автомобілям або закричати щось. Діти вважають це кумедним, але насправді це може бути дуже небезпечно. Дитину може травмувати автомобіль, який їде назустріч.
8. Ніколи не переходь дорогу на поворотах
Повороти — це «сліпі плями» для водіїв. Якщо дитина переходить дорогу на повороті, у водія немає достатньо часу, щоб помітити її та пригальмувати. Поясніть дитині, що не можна переходити дорогу на повороті, бо це небезпечно.
9. Дотримуйся правил безпеки, коли катаєшся на велосипеді
Якщо ваша дитина вже настільки доросла, що сама катається на велосипеді, переконайтеся, що вона знає правила безпеки:
- дитина завжди повинна одягати шолом перед тим, як сісти на велосипед;
- перевіряйте справність велосипеда, коли дитина збирається покататися. Особливу увагу зверніть на те, чи справні гальма. Якщо дитина катається ввечері, перевірте, чи працює фара і чи встановлені світловідбивні деталі.
Не дозволяйте дитині кататися на велосипеді на багатолюдних вулицях без вашого супроводу.
10. Дотримуйся правил безпеки, коли їдеш в автомобілі
Ви можете забезпечити безпеку дитини в автомобілі, встановивши автокрісло або переконавшись, що дитина пристібнута паском безпеки. Щоб дитина залишалася в безпеці в транспорті, навчіть її таких правил:
- дитина не повинна ходити салоном транспортного засобу (маршрутного таксі, автобуса тощо);
- якщо дитина стоїть в автобусі або маршрутному таксі, вона повинна триматися за поручні до повної зупинки;
- дитина не повинна висувати руки або голову з вікна автомобіля, що рухається, або автобуса.
11. Будь завжди видимим
Якщо дитина збирається гуляти ввечері, одягти чорний одяг — погана ідея. Дитина буде в безпеці, якщо водії будуть добре бачити її навіть у сутінках:
- якщо дитина гуляє або катається на велосипеді ввечері, її одяг повинен бути світлим або містити світловідбивні елементи;
- протягом дня дитина повинна носити яскравий одяг;
- якщо дитина заходить в автобус або маршрутне таксі, вона повинна махнути рукою, подаючи водієві знак.
12. Не поспішай
Дитина може поспішати, щоб наздогнати когось на вулиці або потрапити кудись вчасно. Це може бути небезпечно для неї. Навчіть дитину таких правил:
- дитина не повинна поспішати, коли сідає в машину або виходить з неї — це може бути небезпечно;
- коли дитина йде за руку з вами, вона не повинна відволікатися або тягнути вас у якийсь бік;
- коли дитина сама йде вулицею, вона не повинна поспішати;
- дитина не повинна сама відкривати двері автомобіля, а тільки після того, як ви їй дозволите;
- дитина не повинна грати або пустувати в салоні автобуса або на проїжджій частині.
Корисні ресурси:
Сайт МБФ «Допомоги постраждалим внаслідок ДТП» www.dopomogadtp.com, розділ «Конкурс»
Відеоматеріали всеукраїнського уроку з безпеки дорожнього
ПРАВИЛА ДОРОЖНЬОГО РУХУ У ВІРШАХ ТА ЗАГАДКАХ
https://mamabook.com.ua/dutyachi-virshi-pro-pravula-doroznuogo-ruhu/
http://doshkolenok.kiev.ua/skazki-legendy/484-pravyla-dorognjogo-ruhu.html
http://ped-kopilka.com.ua/blogs/kryuchkovoi-svetlany/zagadki-po-prailam-dorozhnogo-dvizhenija.html
ПРАВИЛА ДОРОЖНЬОГО РУХУ В МУЛЬТФІЛЬМАХ
Транспорт
https://www.youtube.com/watch?v=_5YsPwGjL7I&feature=youtu.be
Безпека дорожнього руху
https://www.youtube.com/watch?v=KV-kSvIaYRk
Про важливість дорожніх знаків. Пригоди в країну плюсплюс
https://www.youtube.com/watch?v=i1L6DBw_l9w
Дорожні знаки
https://www.youtube.com/watch?v=ZK42k8otbYY
Азбука безпеки. Смішарики
https://www.youtube.com/watch?v=8GB_dfRcemg
Азбука безпеки на дорозі тітоньки Сови
Азбука безпеки на дорозі тітоньки Сови – Світлофори і перехрестя
«Мінна безпека не без ПЕКа»
В умовах воєнного стану найголовніше зберегти життя та здоров’я кожного українця. Небезпека може бути там, де її не чекаєш. Міністерство з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій спільно з видавництвом «Ранок» розмістило у відкритому доступі книжку «Мінна безпека не без ПЕКа», яку важливо прочитати батькам разом із дітьми.
Посібник у форматі коміксу роз‘яснює дитині основні правила поведінки з вибухонебезпечними предметами. Правильні дії головних героїв у ситуаціях, пов’язаних із мінами чи вибухонебезпечними предметами, стануть взірцем для наслідування.
Інтерактивна онлайн-книжка допоможе в ігровій формі легше засвоїти матеріал. Видання рекомендоване до читання здобувачам освіти та їхнім батькам. Розміщені інформаційні плакати допоможуть ліпше запам’ятати, що потрібно робити у випадку, коли виявили міни, вибухонебезпечні чи підозрілі предмети.
Дотримуйтесь правил поведінки в небезпечних ситуаціях: це може зберегти ваше життя!
✔ Частина 1 (завантажити тут)
✔ Частина 2 (завантажити тут)
✔ Завантажити (pdf): Бесіди з безпеки життєдіяльності в школі
✔ Завантажити (pdf): Абетка з безпеки
ПАМ’ЯТКА
БЕЗПЕКА НА ЛЬОДУ
Щоб уникнути виникнення нещасних випадків на водоймах, нагадуємо правила безпечного перебування
на льоду.
– Перш ніж ступити на лід, дізнайтеся про товщину льодового покриву на водоймі. Виходити на лід можна лише тоді, коли його товщина досягне 10 см; для влаштування ковзанки – не менше 12 – 15 см; масове катання – 30 см.
– Виходити на лід і йти по ньому безпечніше там, де вже пройшли люди
(по їх слідах чи стежках).
– Забороняється збиратися на льоду великими групами в одному місці.
Рибалкам слід пам’ятати, що:
– не можна пробивати поряд багато лунок;
– не можна збиратися поряд великими групами;
– не слід ловити рибу біля промоїн;
– завжди потрібно мати при собі мотузку довжиною 12 – 15 м.
У разі, якщо Ви провалилися під лід:
– не піддаватися паніці – широко розкинути руки по краях пролому
й утримуватися на плаву, уникаючи занурення з головою;
– покликати на допомогу, діяти рішуче, не лякатися;
– намагайтеся не обламувати край льоду, вибирайтеся на нього без різких рухів, наповзаючи грудьми та по черзі витягаючи на поверхню ноги (головне при цьому, щоб ваше тіло займало найбільшу площу опори);
– вибравшись із льодового пролому, необхідно перекотитись і відповзти в той бік, звідки ви прийшли, де міцність льоду вже відома;
-якщо небезпека минула, необхідно переодягнутись і виконати активні фізичні вправи, щоб зігрітися.
Якщо під лід провалилася людина:
– крикніть, що ви йдете на допомогу;
– наближайтеся до ополонки поповзом, широко розкинувши руки;
– підкладіть під себе лижі, дошку, фанеру;
– не підповзаючи до самого краю ополонки, подайте потерпілому палицю,
жердину, лижу, шарф, мотузку, санчата й витягніть його на лід;
– витягнувши потерпілого на лід, разом із ним поповзом повертайтеся назад.
Як уберегтися при атаці дронів-камікадзе
Проблема протидії цій новій загрозі стає досить важливим питанням. Зокрема, детальний аналіз Shahed-131 показав, що має відносно низьку собівартість і використовує цивільні компоненти. Хоча, ураховуючи примітивність і відсутність систем наведення, Shahed-136 та Shahed-131 було б правильніше класифікувати як «літако-снаряди».
Дрони-камікадзе Shahed-136 «уміють» долати не менше 400 км. Отже, як розпізнати наближення такого дрона?
Вони гучні – коли наближаються, у повітрі добре чути звук, що схожий на роботу двигуна мопеда чи бензопили.
Як поводитись у разі такої атаки
- Почули звук двигуна десь поруч – оцініть положення навколо та тримайтеся подалі від адміністративних будівель, стратегічних і військових об’єктів.
- Знайдіть укриття та перечекайте атаку.
- Якщо укриття далеко, дотримуйтеся правила «двох стін», які повинні відокремлювати вас від небезпеки.
Найкраще під час можливої атаки перебувати в спеціально облаштованому сховищі. Якщо такого сховища поблизу немає, то ховайтесь у підвалах або цокольних поверхах будинків, підземних паркінгах і переходах.
Якщо ви потрапили під обстріл на вулиці, знайдіть будь-який виступ, заглиблення в землі чи канаву. Укриттям на вулиці також можуть стати бетонна сміттєва урна чи сходи.
Лягайте на землю та закрийте голову руками. Прийміть позу ембріона, розгорніться ногами до стрілянини, прикрийте голову руками й відкрийте рот.
Якщо знайшли приміщення, вибирайте місце в кутку та недалеко від виходу, щоб миттєво залишити будинок у разі попадання снаряда. Залишайтеся в укритті щонайменше 10 хвилин після завершення обстрілу, адже існує загроза його відновлення.
Не залишайтесь у транспорті під час обстрілу. Вийдіть і відбігайте подалі від дороги. Знайдіть можливе укриття.
Ховатись у під’їздах, під арками, на сходових майданчиках, у підвалах панельних будинків, біля автомобільної техніки, автозаправних станцій також небезпечно. Намагайтеся не ховатись за автомобілями чи кіосками: вони часто стають мішенями.
Увага!
Безпека – головний принцип, якого обов’язково необхідно дотримуватися при дорожньому русі. Він обов’язковий не лише для водіїв автотранспортних засобів, але й для всіх учасників дорожнього руху. Згідно з офіційною статистикою наїзд на пішохода – найбільш поширений вид дорожньо-транспортних пригод. Переважно ДТП за участю пішоходів відбувається в темний час доби. Саме тому законодавцем були встановлені норми про носіння світловідбивних елементів із метою привернення уваги до себе та виділення себе на дорозі.
У Правилах дорожнього руху в розділі 4. ОБОВ´ЯЗКИ І ПРАВА ПІШОХОДІВ чітко прописано: п. 4.4. «У темну пору доби та в умовах недостатньої видимості пішоходи, які рухаються проїзною частиною чи узбіччям, повинні використовувати світлоповертальні елементи (стрічку, наклейку, жилет тощо) або бути в одязі, який має світлоповертальні елементи».
Якщо в людини в одязі є світлоповертальний елемент, то можливість аварії зменшується в 6 – 8 разів. За несприятливих погодних умов людину в такому одязі буде помітно на відстані 130 – 150 метрів, а людину в темному одязі – лише на 25 – 50 метрів.
Тому КОЖЕН ПІШОХІД ПОВИНЕН УЖИВАТИ ЗАХОДІВ БЕЗПЕКИ.
Зростає кількість ДТП. Це пов’язано зі скороченням світлового дня, погіршенням погодних умов та з іншими об’єктивними причинами. Дороги в Харкові та в області не освітлюються (світломаскування), а пішоходи з настанням холодної погоди одягаються здебільшого в темний одяг і зливаються на дорозі з темрявою.
При русі в темний час доби по неосвітлених шляхах водій бачить тільки ту частину дороги, що освітлена фарами автомобіля. При цьому здатність очей до сприйняття світлових контрастів гірша, ніж при денному світлі. Особливо важко помітити на дорозі у вечірній та в нічний час пішоходів. Тому будьте обережні!
Браслети, виготовлені з м’якого пластику, помітні у світлі фар автомобіля з відстані до 400 м.
Носіння флайтера знижує ризик наїзду на пішохода, ролера чи велосипедиста.
Ви знали, що 40% ДТП з травмами пішоходів і велосипедистів стається вночі?
У цей час люди, особливо в темному одязі, майже не помітні на переході чи узбіччі, тому водії не встигають загальмувати.
Звертаю Вашу увагу, що світловідбивач для пішохода – це не просто атрибут особистої безпеки, але й лакмусовий папірець загальної культури, дисциплінованого, цивілізованого поводження на дорозі.
Як підготуватися до зими без світла, газу й тепла
На випадок зникнення електроенергії:
– підготуйте запас води, їжі, ліків, батарейок, павербанків, ліхтариків, свічок і сірників;
– щоб зберегти тепло в приміщенні, заклейте щілини у вікнах і балконних дверях, закрийте їх ковдрами;
– за можливості придбайте дизельний або бензиновий генератор – він дозволить на певний час увімкнути електроенергію.
Утеплення квартири своїми руками
По-перше, треба зменшити вихід тепла з дому через двері та вікна. Зокрема, утеплити дерев’яні рами, заклеїти стики малярним скотчем або відрегулювати пластикові вікна на зимове щільне закривання.
Важливо перевірити зовнішню ізоляцію вікон. Якщо потрібно, то поновити монтажну піну й силікон довкола рам, а також під зовнішніми та внутрішніми підвіконнями.
Інший важливий момент – батареї, особливо ті, що розміщені в нішах, бо там стіна ще тонша. Варто придбати ізоляцію алюформ, яку помістити між стіною та батареєю. Таким чином тепло відбивається всередину помешкання й менше гріє зовнішню стіну.
Якщо ви мешкаєте в старому будинку з високими стелями, то необхідно розмістити під стелею спеціальні вентилятори, які повертатимуть тепле повітря донизу.
Електронагрівачі та їх небезпека
У разі відсутності центрального опалення можна використати електричні нагрівачі повітря. Їх моделі різняться за потужністю, безпечністю та економічністю.
Масляні обігрівачі, тепловентилятори та конвектори поступаються інфрачервоним панелям із кераміки та скла, мікатермічним і плівковим обігрівачам, які споживають значно менше електроенергії, а нагрівають швидше й краще.
Але при цьому є небезпека, особливо в старих будинках – їхня внутрішня мережа не розрахована на підключення великої кількості електроприладів. Якщо мешканці будинку увімкнуть занадто багато приладів одночасно, мережа перевантажиться й вимкнеться.
Підготовка до відсутності тепла
- Подбайте про теплий домашній одяг, ковдри та інші засоби зігрівання.
- Зберігайте тепло – заклейте/закрийте тканиною щілини у вікнах і дверях.
- Подумайте про додаткове джерело тепла – обігрівач, газову грілку або пічку.
- Придбайте генератор.
ПРИМІРНИЙ АЛГОРИТМ
дій населення за сигналами оповіщення цивільного захисту
“Увага всім”, “Повітряна тривога”
І. Алгоритм дій вчителя та відповідальної особи під час проведення
навчальних занять
Підготовчі заходи:
1. Учасники освітнього процесу мають заздалегідь бути ознайомлені з місцем
розташування споруд фонду захисних споруд, а також правилами поведінки під
час евакуації та укриття в захисних спорудах.
2. Якщо за однією захисною спорудою закріплено більше одного закладу, то
розподіл учасників освітнього процесу за наявними спорудами фонду захисних
споруд відбувається з урахуванням їх місткості та розташування на місцевості.
3. Учасники освітнього процесу заздалегідь повинні вміти виконувати заходи
з Плану реагування на надзвичайні ситуації або Інструкції навчального закладу,
які передбачені на випадок отримання сигналу.
4. Заклад освіти заздалегідь повинен розмістити всі покажчики напрямку
руху для швидкого та безпечного проведення евакуаційних заходів учасників
освітнього процесу.
5. Під час евакуації та укриття в захисній споруді учасників освітнього
процесу має супроводжувати відповідальна особа з числа працівників освітнього
закладу.
6. Заздалегідь встановлюються відповідальні особи, які після евакуації
перевірять заклад на наявність присутніх учнів за межами захисної споруди.
Порядок дій при отриманні сигналу:
1. Відповідальна особа у разі надходження сигналу вмикає наявну систему
оповіщення навчального закладу.
2. Вчитель має миттєво сповістити учнів (словесно) про загрозу або
виникнення надзвичайної ситуації та припинити навчальне заняття.
3. Відповідальна особа разом із вчителями має скоординувати хід евакуації
учнів від класу до захисної споруди (укриття).
4. Класи, в яких викладають вчителі, мають бути організовані для негайного
пересування двома колонами в приміщенні класу та швидкого залишення
кабінету. За можливості учні самоорганізовуються для залишення кабінету та
руху до захисної споруди. При обмеженому просторі для пересування учні
залишають приміщення групами.
5. Відповідальні особи за евакуацію повинні знаходитись у заздалегідь
визначених місцях та допомогти в організації та регулюванні швидкого руху до
захисної споруди. До вчителів, які супроводжують молодші класи, приставити
помічників.
6. Медичний працівник повинен знаходитись у відведеному для нього місці
для швидкого надання медичної допомоги.
2
7. Відповідальні особи за евакуацію повинні знаходитися біля виходу із
захисної споруди для здійснення контролю за порядком укриття учасників
освітнього процесу та швидкого реагування у разі, якщо виявиться, що хтось
відсутній.
8. Учні або цілі класи, які знаходяться на подвір’ї закладу, під час сигналу
тривоги повинні рухатися під наглядом вчителя або самостійно до захисної
споруди.
9. У середині захисної споруди відповідальні особи повинні забезпечити,
щоб учні швидко та обережно зайняли свої місця. Після того як усі учні
займуть свої місця відповідальний за клас повинен перевірити наявність усіх
учнів.
10. Під час перебування в захисній споруді вчителі та відповідальні особи
повинні провести заходи, щоб заспокоїти дітей та всіх, хто знаходиться в ній.
ІІ. Алгоритм дій водія громадського транспорту
1. Зупинити транспортний засіб у безпечному місці (на узбіччі дороги).
2. Поінформувати пасажирів про отриманий сигнал.
3. Вивести пасажирів з траспортного засобу, у разі наявності
маломобільних груп населення організувати за допомогою пасажирів
(кондуктора) їх евакуацію.
4. Швидко, без паніки зайняти місце у найближчій захисній споруді
(сховищі, підвальному приміщенні, паркінгу тощо).
5. Якщо захисної споруди поблизу немає, сховатися за бетонними плитами,
бордюром, лягти у заглибленнях землі, згрупуватися та закрити голову руками.
ІІІ. Алгоритм дій персоналу та відвідувачів у торговельнорозважальних центрах та інших торговельних комплексах
Рекомендації власникам:
1. Забезпечити наявність та готовність системи оповіщення на випадок
надзвичайної ситуації воєнного характеру.
2. Визначити найближчі укриття для відвідувачів та персоналу.
3. Позначити маршрути евакуації до укриттів.
4. Призначити осіб, відповідальних за оповіщення, відкриття дверей
запасних евакуаційних виходів, забезпечення порядку під час евакуації,
збереження майна тощо.
5. Розробити чітку інструкцію для працівників щодо дій за сигналом та
провести з ними тренування.
6. Розмістити на видному місці інформацію для відвідувачів щодо порядку
дій за сигналом.
7. Періодично доводити інформацію до відвідувачів щодо дій у разі
загрози та виникнення надзвичайної ситуації (гучномовним зв’язком,
пам’ятками, буклетами тощо).
8. Організувати швидку евакуацію відвідувачів та персоналу у разі загрози.
9. Перевірити відсутність людей у приміщеннях після евакуації.
10. За необхідності вжити обмежувальні заходи щодо кількості
відвідувачів.
3
Рекомендації відвідувачам:
1. Ознайомитися з інформацією щодо дій у разі загрози або виникнення
надзвичайних ситуацій під час перебування у закладі.
2. Дотримуватися правил поведінки у місцях масового перебування людей.
3. Не залишати неповнолітніх дітей без нагляду.
4. Уважно стежити за сигналами системи оповіщення та оголошеннями
адміністрації закладу.
5. Неухильно виконувати вказівки адміністрації закладу.
6. У разі оголошення евакуації негайно залишити приміщення, зберігаючи
спокій.
7. Під час евакуації не користуватися ліфтами, спускатися сходами,
прямувати визначеними маршрутами евакуації до визначених укриттів.
8. Швидко, без паніки зайняти місце у найближчій захисній споруді
(сховищі, підвальному приміщенні, паркінгу тощо).
9. Якщо захисної споруди поблизу немає, сховатися за бетонними плитами,
бордюром, лягти у заглибленнях землі, згрупуватися та закрити голову руками.
10. При виникненні паніки зберігайте спокій та здатність швидко і
правильно оцінювати ситуацію.
11. За необхідності надати допомогу тим, хто її потребує.
________________________________________________________
Як організувати укриття вдома: інструкція
Основні моменти, які дуже важливо запам’ятати, щоб уберегти себе та своє життя:
- Останні поверхи житлових будинків є особливо небезпечними та ненадійними під час повітряної небезпеки.
- Підвал (не бомбосховище!) – висока ймовірність опинитися під завалом. Особливо небезпечно, якщо в підвалі є тільки один вихід.
- З першого по третій поверхи житлових будинків є небезпечними під час ураження кулями, снарядами та осколками, коли йдуть вуличні бої.
Якщо до укриття далеко, слід організувати безпечне місце у квартирі.
- Найбільш безпечно за двома стінками: перша стінка бере на себе удар, друга – захищає від уламків.
- Ванна кімната є безпечною, якщо вона без газового котла.
Обов’язково!
- Усі двері зі склом зняти з петель і покласти на підлогу. Накрити все це цупкою тканиною або ковдрою.
- Вікна щільно закрити. Не залишати навіть у режимі провітрювання!
- Після сповіщення про небезпеку: вимкніть світло, газ, воду, загасіть вогонь у печі. Якщо у вас газовий балон – від’єднайте його, спустіть тиск, покладіть лежачи в безпечне місце за кілька стінок від вашого сховища.
Що треба знати про сирени:
- Сирена переривиста означає «Увага всім!». Інформаційні канали радіо та телебачення передають актуальну інформацію.
- Сирена безперервна означає повітряну небезпеку. Потрібно якомога швидше дістатися до укриття.
В укриття беріть із собою:
- Запас їжі щонайменше на 2 доби (бажано сухої їжі).
Запас їжі краще готувати не солоної та не копченої, щоб не викликала спраги.
В екстремальних умовах будуть доречними:
льодяники — для економії води;
шоколад — для бадьорості, щоб не спати;
галетне печиво — воно швидко втамовує голод.
- Запас води – 3л на добу для однієї людини.
- Засоби зв’язку: мобільні телефони, павер-банки (усе, що допоможе вам будь-яким чином викликати службу екстреної допомоги в разі необхідності).
- Свисток (можна навіть дитячий).
- Ліхтарик.
ОСНОВНІ ХАРАКТЕРНІ ОЗНАКИ, ЩО ВКАЗУЮТЬ НА МОЖЛИВУ НАЛЕЖНІСТЬ ПІДОЗРІЛОГО ПРЕДМЕТА ДО ВИБУХОВОГО ПРИСТРОЮ:
- знаходження в місцях із масовим перебуванням людей (громадському транспорті) без нагляду валізи, пакунка, коробки тощо;
- зовнішня схожість на боєприпаси та піротехнічні вироби;
- наявність на предметі розтяжок, дротів, що тягнуться від предмета, мотузок, скотчу;
- наявність джерел живлення (батарейки, акумулятори тощо), антен із радіопристроєм, годинникового або електронного таймера;
- наявність підозрілих звуків, що лунають від предмета (цокання годинника, сигнали через певний проміжок часу);
- характерний запах (гасу, розчинника, пально-мастильних і хімічних матеріалів тощо);
- наявність елементів (деталей), що не відповідають їх прямому призначенню;
- наявність сторонніх підозрілих предметів у дверях, вікнах, дереві, закріплених за допомогою дроту, ниток, важелів, шнурів тощо.
Правила безпеки
під час виконання робіт у пошкоджених внаслідок бойових дій
приміщеннях та на території Комунального вищого навчального
закладу «Харківська академія неперервної освіти
1. Заходи безпеки під час прибирання приміщень:
Обов’язково одягніть:
– одяг із довгими рукавами, щільні брюки, захисні (або щільні)
рукавички та взуття на товстій підошві, що може захистити від битого скла
та гострих предметів;
– респіратор, медичну маску, за відсутності складіть у декілька шарів
бавовняну тканину змочивши її водою та використовуйте замість маски;
Не виконуйте прибирання сміття безпосередньо руками:
під час підмітання підлоги або змітання мусору з поверхонь (битого
скла, будівельного сміття) обов’язково змочуйте його водою, це зменшить
шар пилу.
Після закінчення прибирання зніміть одяг, стряхніть з нього пил,
зніміть респіратор, помийте руки з милом.
2. Під час прибирання скла дотримуйтеся таких вимог безпеки:
– прибирати скло необхідно у рукавицях, за необхідності гострі грані
скла, додатково, захищати накладками з м’якого матеріалу;
– скло переносити у вертикальному положенні, а дрібні частини скла
– у ящику, відрі тощо;
– тару зі склом встановлювати вертикально.
3. Будьте уважні! Остерігайтеся:
– механізмів з антенами або приєднаних до них дротів;
– розтяжок дротів або дротів, що тягнуться від стороннього предмету
на відстань;
– якщо від предмету лунають звуки (схожі на цокання годинника,
сигнали через певний проміжок часу), мигтіння індикаторної лампочки;
– сторонніх предметів з джерелом живлення;
– протитанкових та протипіхотнихмін, мін-пасток, мінометних мін,
снарядів, авіаційних бомб, гранат.
4. Категорично забороняється:
– підходити, торкатися сторонніх предметів;
– палити, знаходячись поблизу них;
– користуватися засобами радіозв’язку, мобільними телефонами
(вони можуть спровокувати вибух);
– заливати сторонні предмети рідинами, засипати ґрунтом або
намагатися чимось їх накривати;
– намагатися самостійно знешкодити знайдений сторонній предмет;
– здійснювати на нього будь-які самостійні дії: звуковий, світловий,
тепловий чи механічний вплив: вибухові речовини, отруйні та чутливі до
механічних впливів і нагрівання;
– заходити у кущі, високу траву.
Інженер з охорони праці Андрій ПАНАСЕНКО
НЕ ЗАЛИШАЙСЯ БАЙДУЖИМ І
БУДЬ ЗАВЖДИ ПИЛЬНИМ
Звертайте увагу на підозрілих осіб із нетиповою поведінкою:
- часто озирається та має при собі підозрілий вантаж (коробки, валізи тощо);
- виявляє зацікавленість щодо роботи об’єктів газо-, водо-, тепло-, енергозабезпе- чення, інших важливих підприємств;
- знаходиться без явних на те причин біля
залізничних мостів, автомобільних доріг, шляхопроводів та
інших об’єктів із підозрілими предметами.
Запам’ятайте прикмети підозрілих людей і негайно повідомте про це співробітників міліції (102), Служби безпеки України або інших служб.
Звертайте увагу на підозрілі предмети в транспорті або в людних місцях (покинуті сумки, коробки тощо).
Негайно повідомте про знахідку співробітників міліції (102). Будьте уважні, уважні і ще раз уважні!
ДІЇ В РАЗІ ВИЯВЛЕННЯ ПІДОЗРІЛОГО ПРЕДМЕТА
- негайно припинити всі роботи в місці (районі) виявлення предмета (заглушити двигуни, зупинити техніку);
- за можливості ПОПЕРЕДИТИ про знахідку інших осіб, які знаходяться поруч;
- швидко ВІДВЕСТИ на максимальну безпечну відстань (не менше 100 метрів) усіх людей, які знаходяться поблизу, при цьому рухатися назад необхідно по своїх слідах;
- у разі залишення підозрілого предмета невідомою особою, свідком чого ви стали, необхідно ЗАПАМ’ЯТАТИ її зовнішність, одяг, автотранспорт та його номерні знаки;
- ПОЗНАЧИТИ місцезнаходження предмета, за можливості огородити його (для огорожі можна використовувати різні підручні матеріали: дошки, жердини, шматки яскравої матерії тощо); за можливості в разі наявності фотозасобів здійснити фотофіксацію предмета та місце його розташування;
- зберігайте спокій та НЕ ПАНІКУЙТЕ, при цьому надавайте допомогу літнім, важкохворим людям і дітям;
- негайно ПОВІДОМТЕ оперативні служби, надавши інформацію про характерні ознаки предмета (місце його розташування, дату і час виявлення та особу, яка його виявила), за телефонами:
102 – У РАЗІ ВИЯВЛЕННЯ ПІДОЗРІЛОГО ОБ’ЄКТА;
101 – У РАЗІ ВИЯВЛЕННЯ БОЄПРИПАСІВ
Спеціально встановлений вибуховий пристрій (міна-пастка) замаскований у жерстяну пляшку з-під напою та у флягу для води Зона можливого ураження в радіусі 100 м
- не допускайте до небезпечної зони інших людей та, знаходячись якнайдалі від місця виявлення або за будь-яким захисним укриттям, обов’язково дочекайтеся представників правоохоронних органів або ДСНС України;
- у разі загрози виникнення вибуху негайно лягайте на землю в найближче заглиблене місце (канави, ями, ритвини тощо), ногами до епіцентру вибуху, обличчям униз і прикрийте голову якимись речами або руками, при цьому долонями щільно закриваючи вуха та відкривши рот для врівноваження тиску. Звуковий (акустичний удар) може призвести до розривів судин і барабанних перетинок.
Безпека життєдіяльності дошкільників.
Організація роботи з безпеки життєдіяльності дітей в закладі дошкільної освіти
Дошкільний навчальний заклад забезпечує право дитини на охорону здоров’я, здоровий спосіб життя через створення умов для безпечного, нешкідливого утримання дітей, раціонального харчування. Здоров’я, його охорона та зміцнення, безпека дітей повинні бути життєвою стратегією, пріоритетом у роботі дошкільних закладів.
(Закон України “Про дошкільну освіту”)
Дитина повинна самостійно вирізняти основні небезпечні чинники довкілля. Знати правила безпечного перебування вдома, у дитячому садку, на вулиці, на воді, на льоду, на спортивному майданчику (Базовий компонент дошкільної освіти в Україні)
Що таке безпека дитини?
Безпека – це: знання дітей-дошкільників про певні небезпечні ситуації та людей, які можуть загрожувати здоров’ю та життю, уміння правильно поводитися у різних ситуаціях; навички самостійних рішень у певних надзвичайних ситуаціях.
Освітньо-виховну роботу з дошкільниками в ДНЗ проводимо у таких напрямках:
життя серед людей, у природному та предметному середовищі;
правила поведінки з вогнем;
безпечні та небезпечні вулиці та дороги;
виховання вміння надавати собі та іншим допомогу у випадку необхідності.
Перевага в освітньо-виховному процесі надається заняттям, цікавим бесідам, розмовам, моделюванню та аналізу певних ситуацій, дидактичним та сюжетно-рольовим іграм.
Більше уваги приділяємо організації різних видів діяльності, спрямованих на набуття певних навичок поведінки, досвіду, самостійного пошуку виходів з непростих ситуацій, навчанню приймати виважені, продумані рішення. Адже все, чого навчають дітей, вони повинні вміти застосовувати в реальному житті, на практиці.
Важливою формою роботи з дошкільниками та колективом дошкільного навчального закладу із забезпечення безпеки у НС є проведення і Тижня безпеки дитини.
Мета його:
поліпшити якість навчально-виховної роботи з дітьми з питань особистої безпеки та захисту життя;
вдосконалювати теоретичні знання та практичні навички педагогів з формування у дошкільнят ціннісного ставлення до власного здоров’я та життя;
пропагувати здоровий спосіб життя серед дітей та батьків;
інтегрувати суспільне та родинне виховання з проблем безпеки життєдіяльності дитини.
Спільна робота з педагогами, дітьми, батьками забезпечить дітям перед вступом до школи різноманітно та повно засвоїти навички практичної безпечної життєдіяльності й усвідомити, що її життя та здоров’я – це найдорожче багатство. А дотримання дітьми правил безпечної поведінки та захисних принципів обов’язково допоможе їм у різних життєвих ситуаціях.
Посилання на сайт “Веб – простір безпеки” (заходьте дізнаєтесь багато цікавого) http://child.mns.gov.ua/
ІНСТРУКТАЖІ ДЛЯ БАТЬКІВ:
Особиста безпека дитини:
Не залишайте дітей дошкільного віку самих удома, навіть на короткий час.
Не дозволяйте відчиняти двері незнайомцям, навіть одягненим у міліцейську форму.
Навчайте за потреби користуватися телефоном для виклику служб:
101 — пожежі;
102 — міліція;
103 — швидка допомога;
104 — газова служба.
Бажано вивчити з дитиною домашню адресу, ім’я та прізвище і телефон батьків.
Забороняйте розмовляти з незнайомцями на вулиці та йти з ними, сідати в машину, навіть якщо вони запропонують відвезти дитину до мами. Поясніть, що батьки ніколи не пришлють за дитиною чужу людину.
Забороняйте піднімати на вулицях незнайомі предмети — вони можуть бути небезпечні (шприці, скло, склянки з рідиною, цукерки чи іншу їжу тощо).
Не дозволяйте бавитись ріжучими, гострими та вибухонебезпечними предметами. Удома тримайте ці предмети в недоступному для дітей місці.
Не дозволяйте користуватися ліфтом без супроводу дорослих, учіть правильно користуватись ліфтом і правильно поводитись у разі поломки.
Запобігайте формування в дитини навичок жорстокого поводження з тваринами. Не дозволяйте дражнити тварину.
Не дозволяйте вмикати електроприлади за відсутності дорослого.
Не дозволяйте самостійно виходити на балкон та відчиняти вікна, поясніть дитині, яку небезпеку вони несуть.
Вивчіть з дитиною домашню адресу, телефон, або вкладіть до кишеньки дитини «особисту картку» з усіма даними, особливо якщо відвідуєте місця з великим скупченням людей.
Проявляйте витримку і навчайте дітей
берегти своє життя та здоров’я.
Увага: дорога!
Шановні батьки, слід пам’ятати, що дорога є підвищеною зоною небезпеки наших дітей.
Не дозволяйте дітям самостійно переходити проїзну частину.
Не поспішайте, переходьте дорогу розміреним кроком.
Виходячи на проїжджу частину дороги, припиніть розмовляти — дитина має звикнути до того, що, переходяче дорогу, потрібно зосередитись.
Не переходьте дорогу на червоний чи жовтий сигнал світлофора.
Переходьте дорогу лише в місцях, визначених дорожнім знаком — «Пішохідний перехід».
З автобуса, тролейбуса, трамвая, таксі виходьте першими, щоб дитина не могла впасти чи вибігти на дорогу.
Не виходьте з дитиною з-за машини, з-за кущів, не глянувши попередньо на дорогу — це типова помилка, і не можна, щоб діти її повторювали.
Спонукайте дитину до участі у ваших спостереженнях за ситуацією на дорозі: показуйте їй ті авто, які готуються повертати, їдуть з великою швидкістю.
Під час подорожі залізничним транспортом дотримуйтесь усіх правил та уважно стежте за дітьми.
Не дозволяйте дітям гратися поблизу доріг і на проїжджій частині, вулиці.
Пам’ятайте, що проїжджа частина є одним
з головних місць травмування дітей!
Увага: вогонь!
Щоб уникнути пожежі, потрібно дотримувати правил пожежної безпеки:
Зберігайте сірники в місцях, недоступних дітям.
Не дозволяйте дітям розводити багаття.
Не дозволяйте самостійно вмикати електроприлади, використовуйте «безпечні розетки».
Не дозволяйте самостійно вмикати газові прилади, пояснюйте дітям небезпеку, яку вони несуть.
Не допускайте перегляд телепередач, користування комп’ютером за відсутності дорослих.
Не залишайте менших дітей без нагляду, особливо біля пожеженебезпечних джерел.
Не вмикайте електроприлади з пошкодженим дротом чи струмоприймачем.
Не нагрівайте лаки або фарби на відкритому вогні.
Не захаращуйте шляхи евакуації.
Не зберігайте на балконі легкозаймисті речовини.
Не сушіть речі над газовою плитою.
Не влаштовуйте піротехнічні заходи з балкону та поруч з будинком.
Навчайте свою дитину користуватись вогнем та дотримуйте правил пожежної безпеки.
Шановні батьки!
Ставтесь негативно до ігор дітей з вогнем! Роз’яснюйте, що їхні пустощі з вогнем можуть стати причиною пожежі. У разі виникненні пожежі негайно викликайте пожежників,
телефонуйте за номером «101»!
Дотримуйте правил цивільної оборони. У разі виникнення загрози виконуйте інструкції, які повідомляє ЗМІ.
ПЕРША ДОПОМОГА ПРИ УТОПЛЕННІ
Перш за все, постраждалого необхідно якнайшвидше доставити до берега та викликати екстрену допомогу – 103.
Зверніть увагу, що надавати першу допомогу у воді може лише досвідчений рятувальник. Не намагайтесь витягти людину з води, якщо небезпека може загрожувати і вам.
Очистіть ротову порожнину потерпілого від піску та водоростей і переверніть потерпілого, аби вода витекла з верхніх дихальних шляхів (дітей тримають за ноги, головою донизу).
Якщо людина не дихає, починайте штучне дихання: затисніть потерпілому носа, вдихніть повітря та видихніть в рот потерпілому. Повторюйте процедуру з інтервалом в 4 -5 секунд. Маленьким дітям штучне дихання роблять, одночасно вдуваючи повітря в рот та ніс.
Якщо відсутнє серцебиття, починайте робити непрямий масаж серця:
Покладіть потерпілого на рівну, тверду поверхню;
Покладіть свої долоні (одна на одну) на груди потерпілому;
Випряміть руки в ліктях і всією своєю вагою натисніть на неї;
Зробіть не менше 30 натискань, тривалість кожного близько 1 секунди.
Коли потерпілий прийшов до тями, його слід зігріти: закутайте його в ковдру, за можливості дайте теплий солодкий чай.
Обов’язково дочекайтесь медиків! Ускладнення від утоплення можуть бути відкладеними і проявитися не відразу.
Будьте пильними, бережіть себе та дітей!
Правила дій при виявленні підозрілих та вибухових пристроїв
ДСНС України нагадує громадянам правила дій при виявленні підозрілих та вибухових пристроїв
Шановні громадяни! У зв’язку з загостренням ситуації у Донецькій та Луганській областях, Державна служба України з надзвичайних ситуацій звертається до вас з проханням бути пильними та завжди пам’ятати основні правила дій при виявленні підозрілих та вибухових пристроїв під час новорічних свят.
Для того, щоб вирізнити вибухові пристрої з-поміж усіх інших, варто запам’ятати їхні характерні ознаки:
– предмети є незнайомими або незвичними для цієї обстановки чи території;
– наявність звуків, що лунають від предмету (цокання годинника, сигнали через певний проміжок часу), миготіння індикаторної лампочки;
– наявність джерел живлення на механізмі або поряд з ним (батарейки, акумулятора тощо);
– наявність розтяжки дротів, або дротів, що тягнуться від механізму на велику відстань;
– предмет може бути підвішений на дереві або залишений на лавці.
Найчастіше вибухові пристрої можна виявити у місцях масового перебування людей. Тому, якщо ви побачили підозрілий предмет на вулиці:
– негайно зателефонуйте до Служби порятунку за номером 101 або у відділення міліції за номером 102;
– попередьте перехожих про можливу небезпеку;
– очікуючи на прибуття рятувальників, огородіть чимось небезпечне місце та відійдіть від знахідки на безпечну відстань (100 м). Для огородження скористайся будь-якими підручними матеріалами: гілками, мотузками, шматками тканини, камінням тощо.
Якщо ви перебуваєте у громадському транспорті та інших місцях скупчення людей вам необхідно бути особливо уважними та дотримуватись таких правил:
– звертайте увагу на залишені сумки, портфелі, згортки чи інші предмети, у яких можуть бути заховані саморобні вибухові пристрої;
– у разі виявлення підозрілого предмета негайно кнопкою виклику водія, переговорним пристроєм чи іншим способом повідомте про знахідку водія чи правоохоронців;
– не відкривайте знайдені пакети чи сумки, не чіпайте їх та повідомте людей довкола про можливу небезпеку.
Категорично забороняється:
– торкатися предмету і пересувати його;
– користуватися засобами радіозв’язку, мобільними телефонами (вони можуть спровокувати вибух);
– заливати його рідинами, засипати грунтом або чимось його накривати;
– торкатися підозрілого пристрою та здійснювати на нього звуковий, світловий, тепловий чи механічний вплив, адже практично всі вибухові речовини отруйні та чутливі до механічних, звукових впливів та нагрівання.
Якщо лиха не вдалося оминути і стався вибух, дуже важливо не втратити контроль та не піддаватися паніці:
– спробуйте заспокоїтися та уточнити ситуацію;
– ні в якому разі не користуйтеся відкритим вогнем;
– зі зруйнованого приміщення слід виходити обережно, не торкаючись пошкоджених конструкцій та дротів;
– при задимленні обов’язково захистить органи дихання змоченою хусткою, шматком тканини чи рушником;
– по можливості та наявності необхідних знань і навичок надайте першу домедичну допомогу постраждалим;
‑ дочекайтеся прибуття представників аварійно-рятувальних служб та у подальшому дійте за їх вказівками;
– якщо вибух стався у громадському транспорті, вам необхідно, насамперед, виконувати всі команди водія чи команди, які оголошуються дистанційно.
Пам’ятайте! Одна з основних причин нещасних випадків, пов’язаних з вибуховими пристроями – грубе порушення елементарних правил безпеки. Знешкодити вибуховий пристрій або локалізувати вибух можуть лише підготовлені спеціалісти після виведення людей із небезпечної зони.
При виявленні підозрілого предмета, негайно повідомте про це Службу порятунку за номером 101 та правоохоронні органи за номером 102.
ПАМ’ЯТКА
щодо першочергових дій у разі виявлення ознак вибухового пристрою
або схожих на нього предметів
І. Характерними ознаками наявності вибухового пристрою може бути:
- Знаходження у громадських місцях, транспорті валіз, кейсів, пакунків, коробок та інших предметів, залишених без нагляду власників.
- Отримання адресатом поштового відправлення від невідомого відправника, наявність у відправленні явного дисбалансу, нестандартний вигляд посилочної тари.
- Наявність у предметів характерного вигляду штатних бойових припасів, вибухових речовин, засобів або їх елементів.
- Наявність у виявлених предметів звуку працюючого годинникового механізму, запаху бензину, газу, розчинника, хімічних речовин, диму, що виходить з предмету тощо.
- Наявність у підозрілого пристрою елементів (деталей), що не відповідають його прямому призначенню (сигнальні лампи, світлодіоди, радіоплати, перемикачі, елементи живлення і т. ін.) або додаткового контакту з навколишніми предметами (антена, вмонтований електричний дріт, натягнутий шнур або мотузка).
- Невідповідність маси дійсному призначенню або вигляду предмета (наприклад – вага коробки від цукерок, банки від кави, книги і т. ін.).
- Наявність у дверях, вікнах будь-яких сторонніх предметів – закріпленого дроту, ниток, важелів, шнурів тощо;
- Наявність стороннього сміття, свіжооштукатурених та свіжопофарбованих ділянок стін, стелі, підлоги, порушення грунту, покриття на газонах. тротуарах, та відсутності пояснень щодо їх виникнення у відповідних служб.
- Наявність у контрольованих зонах залишеного автотранспорту, сторонніх чи нічийних приладів, механізмів, тимчасових споруд, будівельних матеріалів і конструкцій, тощо.
- Намагання особи з предметом у руках чи у специфічному одязі, що дозволяє приховувати на тілі вибуховий пристрій, за будь-яких обставин безпосередньо наблизитися до об’єкту охорони чи маршруту нього пересування. У разі, якщо особа намагатиметься безпосередньо застосовувати підозрілий предмет, по можливості не дати їй випустити предмета з рук та використати тіло особи як екран для гасіння у разі вибуху пристрою.
Категорично забороняється самостійно проводити з підозрілим предметом будь- які дії (торкатись, нахиляти, відкривати, переміщувати, піднімати, перерізати, та ін.)
Пам’ятайте, що марна втрата часу при загрозі вибуху може призвести до людських жертв!
В усіх випадках про виявлення ознак вибухового пристрою, підозрілих предметні, осіб повідомляти –
за тсл. – 102 та 700-30-14 оперативного чергового ГУ МВС України в Харківській області; за тсл. 700- 16-61; 707-95-25 оперативного чергового УСБ України в Харківській області.
ІІ. У разі надходження анонімного повідомлення про підготовку вибуху за телефоном:
- Спробувати з’ясувати у особи, що телефонує, який вибуховий пристрій, де він встановлений і коли повинен спрацювати.
- Не класти трубку на телефонний апарат.
- Повідомити про отримане повідомлення з іншого телефонного апарату до чергової частини органів внутрішніх справ з наданням номеру телефону, на який отримано повідомлення;
- Оглянути зазначене приміщення без евакуації персоналу. У разі невизначеності приміщення – оглянути кімнати, до яких є вільний доступ сторонніх, вміст урн для сміття, меблів, залишених пакунків, підозрілих предметів тощо.
ІІІ. У разі виявлення предмета, підозрілого на вибуховий пристрій, необхідно:
- Обмежити доступ до приміщення, організувати його охорону.
- Негайно доповісти безпосередньому керівнику, вказати місце знаходження предмета, час виявлення та особу, яка його виявила.
- Забезпечити інформування чергових підрозділів МВС, СБ або ДСНС України.
- Безумовно виконувати всі рекомендації спеціаліста – вибухотехніка, у разі підтвердження наявності ознак вибухового пристрою організувати евакуацію людей з будівлі, території.
Безпека життєдіяльності дітей влітку
БУДЬ ЗДОРОВИЙ !
Літо прийшло! З ним ми пов’язуємо свої мрії про відпочинок, про виїзд на природу. Особливо хочеться порадувати літнім відпочинком дітей. Прагнення батьків оздоровити своїх дітей — мабуть, сьогодні єдина сила, яка здатна це реалізувати.
Отже, літнє оздоровлення дітей — справа батьків.
Інструкція
для батьків з охорони життя та здоров’я дітей
на літній період
- Загальні положення:
— Дбайте про власну безпеку та безпеку своїх дітей.
— Не залишайте дітей без нагляду дорослих.
— Приводячи дітей до дошкільного закладу батьки повинні передавати дитину вихователеві.
— Батьки повинні приводити дітей до дошкільного навчального закладу добре вимитими, підстриженими, з обрізаними нігтями, одягненими в чистий одяг.
— Батьки не повинні входити до групової кімнати без потреби.
— Забороняється доручати забирати дітей з дошкільного закладу братикам, сестричкам яким не виповнилося 14 років, стороннім особам без згоди та попередження батьків, особам в нетверезому стані.
— Одяг дитини в літній період повинен відповідати сезону та погоді.
— В літній період голова дитини повинна бути захищена панамою (з натуральних матеріалів: бавовна, льон).
2 Безпека дорожнього руху: — Виконуйте правила дорожнього руху
— Не дозволяйте дітям гратися біля проїжджої частини дороги.
— Якщо ви користуєтесь громадським транспортом, будьте уважні самі та вчить дітей правилам поведінки під час посадки та виходу з транспорту.
— Не возіть дітей на транспорті не призначеному для цього: скутери, мопеди, мотоцикли.
— За потреби облаштуйте велосипед спеціальним сидінням для дитини.
— Під час катання дітей на велосипедах, самокатах вчіть їх правилам велосипедистів, використовуйте тільки велосипедну доріжку, не дозволяйте кататися на проїжджій частині дороги.
- Безпека під час перебування на природі:
— Під час перебування на природі (у лісі, городі) разом з дітьми не збирайте і не вживайте незнайомих ягід, рослин, грибів.
— Для походу на природу одяг добирайте таким чином, щоб максимально захистити від укусів комах, змій, кліщів.
— Не залишайте дитину без нагляду біля водойм.
— Регулюйте перебування дітей під сонцем, щоб запобігти опікам.
— Не дозволяйте стрибати у воду в неперевірених місцях.
— Дозуйте перебування дитини у воді, щоб організм не переохолоджувався.
— Не дозволяйте запливати на глибину, використовуючи гумові іграшки, матрац.
— Для купання добирайте місця не засмічені, з твердим дном, без водоростей та мулу.
— Не допускайте пустощі на воді (не можна зненацька лякати, жартома кликати на допомогу, утримувати одне одного під водою).
- Попередження дитячого травматизму під час відпочинку:
— Не залишайте дітей без нагляду.
— Перевірте обладнання дитячого майданчика, що запевнитися у відсутності чинників, які можуть причинити травматизм.
— Вчить дітей правилам користування гойдалкою, каруселлю.
— Особливо уважно обстежити пісок, у ньому можуть залишитися гострі предмети або скло.
— Огляньте територію будинку і перевірте відсутність відкритих підвалів, каналізаційних люків, ям, електрощитів.
— Уникайте контакту дітей з незнайомими тваринами (собаками, котами).
- Запобігання кишково-шлункових захворювань та кишковим отруєнням:
— Не дозволяйте вживати дітям не миті овочі і фрукти, зелень.
— Ягоди, зелень, фрукти мити проточною водою.
— Слідкуйте за тим, щоб діти ретельно мили руки з милом після повернення з вулиці, перед їжею.
— Привчайте дітей дотримуватися правил особистої гігієни.
— Дітям для пиття давайте кип’ячену воду.
— Використовуйте в дитячому харчування тільки доброякісні, свіжі продукти.
Купуючи продукти в магазині звертайте увагу на термін реалізації.
Проводьте боротьбу з комахами, гризунами, які переносять інфекції…